.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رييس جمهوري: وضعيت معلمان بهبود مي‌يابد

رييس جمهوري با اعلام اينكه هم اكنون معلمان بالاترين ميزان دريافتي را در ميان كاركنان دستگاههاي دولتي كشور دارند، از تلاش دولت براي تداوم اين روند و بهبود وضعيت رفاهي و حقوقي آنان خبر داد.

دكتر محمود احمدي نژاد كه پنجشنبه شب همزمان با شب ميلاد ثامن الحجج علي ابن موسي الرضا (ع) در برنامه تلويزيوني ديدار در سرزمين خورشيد از شبكه استاني خراسان رضوي با مردم اين استان سخن مي‌گفت، اظهارداشت: در سال نخست دولت نهم، ميانگين دريافتي معلمان در كشور پايين‌ترين ميزان در ميان كل دستگاه‌ها بود اما الان اين رقم در ميان مجموعه‌ها و دستگاه‌هاي دولتي ، بالاترين ميزان است.

وي افزود: با اين حال، ما در جهت ارتقاي وضعيت معلمان تلاش بيشتري مي‌كنيم و دولت اين روند را ادامه خواهد داد.

رييس جمهوري ابراز اميدواري كرد با اجرايي شدن طرح تحول اقتصادي دولت و هدفمند كردن يارانه ها، روند يادشده تسريع شود .

احمدي نژاد با بيان اينكه معلمان بالاترين خدمات را به كشور ارائه مي‌دهند و جامعه آموزش و پرورش ما جزو بهترين‌ها ، پايبند به ايران و معتقد به آرمان‌هاي انقلاب و در پي ساختن نسل‌ها است، افزود: براي ارتقاي منزلت معلمان فقط افزايش دريافتي‌هاي آنان كفايت نمي‌كند بلكه بخشي از آن نيازمند آموزش و كار فرهنگي و تعامل است.

وي گفت: به همين دليل، طرح فلسفه تعليم و تربيت در نظام جمهوري اسلامي ايران تدوين شده است كه سعي مي‌كنيم به سرعت اجرايي شود تا معلمان به جايگاه مطلوب خود دست يابند.

رييس جمهوري در پاسخ به پرسشي ديگر درباره سرانه هزينه‌هاي درماني پرداختي از سوي مردم گفت: زيرساخت‌هاي كاهش هزينه‌هاي درماني پرداختي از سوي مردم تا چند سال قبل فراهم نشده بود اما طي چند سال گذشته در قالب برنامه پنجساله چهارم توسعه با اقداماتي كه صورت گرفت تا حدود زيادي اين زيرساخت‌ها آماده شده است.

وي افزود: طرح تحول اقتصادي نيز از لوازم تحقق چنين هدفي است و با اجرايي شدن آن مي‌توان در جهت كاهش سهم پرداختي از سوي مردم گام برداشت.

احمدي نژاد با بيان اينكه يارانه‌هاي بخش بهداشت بالا است، خاطرنشان كرد:
متاسفانه شيوه پرداخت يارانه بهداشت و درمان مثل ساير يارانه‌هاي پرداختي در كشور موجب شده است تا كمترين ميزان آن در اختيار بخش محروم جامعه قرار گيرد.

وي ابراز اميدواري كرد از سال آينده شاهد سير نزولي همگاني هزينه‌هاي درماني مردم باشيم و سهم پرداختي بيمه از سوي آنان به شركتهاي بيمه به حداقل ممكن برسد.

رييس جمهوري با بيان اينكه روستائيان هم اينك تحت پوشش بيمه هستند، گفت:
پيش بيني‌هاي لازم صورت گرفته است تا از سال آينده طرح پزشك خانواده را به جامعه شهري نيز تسري دهيم كه اين امر، خود كاهش هزينه‌هاي درمان را در پي دارد.

رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش با مردم خراسان رضوي اظهارداشت:
خراسان ذخيره و خزانه بزرگ فرهنگي براي ايران زمين است.

وي افزود : اگر اين خزانه فرهنگي به جوشش درآيد، موتور و خط توليد فرهنگي اين استان تعمير وبازسازي شود و توليد آن را با گستره بيشتر و متناسب با نيازهاي موجود توسعه دهد، شاهد شكل‌گيري جريان ناب فرهنگ اسلامي خواهيم بود.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه مردم مشهد و خراسان رضوي بايد كاروان سالاري فرهنگ ملت ايران را به عهده بگيرند، گفت: بسياري از چهره‌هاي برجسته ، دانشمندان و فرهيختگان كشور از اين خطه برخاسته‌اند و اين خطه با وجود ظرفيتهاي فراوان آن بايد در كار فرهنگي پيشتاز باشد.

وي با بيان اينكه خراسان رضوي منبع جوشان فرهنگ ايراني واسلامي است و اسلامي كه در ايران بالنده شد با ذوق و هنر و استعداد و نگاه ايراني اسلامي برگرفته از اين خطه شكل گرفت، افزود: خراسان بايد جايگاه خود را دوباره در فرهنگ اين سرزمين بازيابد.

رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش، با اشاره به آغاز دور سوم سفرهاي استاني دولت از استان خراسان رضوي، بر اهميت بعد فرهنگي در سفرهاي دور سوم هيات دولت به استان‌ها تاكيد كرد و اظهارداشت: اين محوريت از آن جهت است كه اگر فرهنگ تخريب شود هويت از بين مي‌رود و اين وضعيت خود منجر به از بين رفتن ايستادگي و پايداري در جامعه مي‌شود .

وي افزود: در اين راستا، طي سفرهاي استاني ضمن تداوم مباحث قبلي از جمله اشتغال و مسكن و مانند آن، مباحث فرهنگي را نيز با جديت پيگيري مي كنيم.

دكتر احمدي نژاد كه در اين برنامه زنده تلويزيوني به پرسش‌هاي مردم استان خراسان رضوي در حوزه‌هاي مختلف اعم از فرهنگي، ورزشي، كشاورزي، اقتصادي و سياسي پاسخ مي‌داد، درباره وضعيت ورزش گفت: طي چهار سال گذشته كارهاي خوبي در حوزه ورزشي انجام شده است اما در مقابل نياز و تقاضاي جوانان و استعدادهاي موجود، اين اقدامات كافي نيست .

رييس جمهور تصريح كرد : تلاش مي‌كنيم اعتبارات بيشتري به اين حوزه اختصاص دهيم. در عين حال نياز است استانداري و فرمانداري‌هاي استان نيز ميزان بيشتري از منابع استاني را به اين بحث اختصاص دهند زيرا ورزش به طور قطع يك كار فرهنگي است و در اين راستا دولت تلاش خواهد كرد.

وي در زمينه وضعيت تيم ابومسلم هم گفت: ابومسلم تيمي است كه در يك دوره بسيار پرقدرت ظاهر شد اما اخباري كه اين روزها از وضعيت اين تيم منتشر مي‌شود موجب ناراحتي من شده است.

دكتر احمدي نژاد افزود: هر چند باشگاه ابومسلم در اختيار بخش خصوصي است اما سعي مي‌كنيم در اين سفر فرصتي فراهم شود تا با مديران تيم جلسه اي داشته باشيم و به طور قطع ، دولت به آن كمك خواهد كرد.

وي با اشاره به كمبود امكانات فرهنگي در استان خراسان رضوي اظهارداشت:
در كارگروه فرهنگي استان برنامه ريزي شد به مدت پنج سال ، سالانه مبلغ ‪۲۰۰‬ ميليارد تومان اعتبار براي نيازهاي فرهنگي استان به ويژه در حوزه فرهنگ رضوي اختصاص يابد كه در كنار آن بايد تغيير در نگرش فرهنگي هم ايجاد شود رييس جمهور با بيان اينكه در كنار فراهم كردن امكانات ، بايد فرهنگ و كار فرهنگي از درون آدمها شكل گيرد، تصريح كرد: تمايلات بايد از درون تغيير يابد كه پايه آن احترام به انسان‌ها و حفظ كرامت آنها است. در اين راستا بايد مديران فرهنگي خود پيشرو و پيشقراول كارهاي فرهنگي باشند.

وي تصريح كرد : علاوه بر آن بايد چشم انداز انساني كشور را به طور شفاف و واضح تدوين كنيم وگرنه هم افزايي و خلاقيت ماندگار شكل نمي‌گيرد يا اندك خواهد بود.

رييس جمهوري گفت: بايد از مدينه فاضله موردنظر يك تصوير روشن ارائه شود و هنرمند به سمت آن هدف‌گيري كند، مديران فرهنگي ما بدان سو حركت كنند و راه باز و فضاي كار فرهنگي تسهيل شود و گرنه با بخشنامه و دستور العمل راه به جايي نمي‌بريم .

دكتر احمدي نژاد در زمينه وضعيت امكانات مشهد و تناسب آن با نيازها اظهارداشت : فاصله زيادي بين فعاليت‌هاي ما با رشد و توجه به شهر مشهد وجود دارد هر چند طي ‪ ۳۰‬سال بعد انقلاب كارهاي فراواني شده كه قابل مقايسه با قبل از آن نيست.

وي توضيح داد : قبل از انقلاب سالانه دو ميليون زائر داشتيم اما امروز اين رقم ‪ ۲۰‬ميليون شده است و همينطور هم افزايش مي‌يابد ، چنانكه اگر امكانات حمل و نقلي مناسب فراهم شود، به طور قطع ‪ ۳۵‬ميليون جمعيت در همين شرايط به مشهد سفر مي‌كنند.

احمدي نژاد با بيان اينكه سرعت تقاضا و گرايش مردم به زيارت امام رضا ( ع) بسيار بالاتر از سرعت ايجاد امكانات است، افزود : براي اينكه اين خدمات رساني و ايجاد امكانات تسريع شود مردم مشهد نقش محوري دارند و دولت هم بايد پشتيباني كند.

رييس جمهوري گفت : براي آنكه امكانات به حد مطلوب برسد بايد سالانه يك هزار ميليارد تومان در مشهد سرمايه‌گذاري شود در حالي كه الان به نصف اين ميزان هم نمي‌رسد اما تلاش مي‌كنيم اين رقم با كمك مردم محقق شود.

وي در حوزه اقتصاد هم به مساله بيكاري اشاره كرد و با بيان اينكه نرخ بيكاري در خراسان رضوي يك رقمي است، گفت: سرمايه‌گذاري هاي خوبي طي اين سال‌ها انجام گرفته است.

احمدي نژاد افزود: در بحث وجود مشكل نقدينگي واحدها دو عامل موثر است كه يكي از آنها به دليل آن است كه منابع از سوي بانك‌ها به موقع به واحدها نمي رسد و اين مي‌تواند تبعاتي براي اين مجموعه‌ها ايجاد كرده و موجب توقف كار آنان شود و اشكال ديگر به خود مديران واحدها يعني عدم مديريت بهينه آنان در استفاده از امكانات بر مي‌گردد.

وي افزود : خوشبختانه كيفيت مديريت صنعتي در كشور ما در حال رشد و بهبود است اما ضعف‌هايي داريم كه اميدواريم به سرعت حل شود و با اصلاحاتي كه در نظام بانكي تدوين شده تلاش مي‌كنيم رابطه بانك و سرمايه‌گذاران ، اصلاح و كار تسهيل و روان شود.

رييس جمهوري در عين حال بخشي از مشكل كنوني واحدهاي اقتصادي كشور را ناشي از ركود حاكم بر جهان دانست كه اثراتي هم بر اقتصاد ما دارد .

وي در زمينه احداث سه پروژه مهم حمل و نقلي مشهد گفت : اين سه پروژه بسيار بزرگ و با سرمايه‌گذاري هاي بسيار سنگين براي اين استان مهم است به خصوص قطار سريع السير مشهد - تهران كه طراحي‌ها و تجهيزات پيچيده نياز دارد و مقدمات كار آن، در حال انجام و در عين حال زمان بر است.

احمدي نژاد درباره احداث بزرگراه مشهد - تهران و قطار مشهد - گرگان هم گفت : مقدمات كار در حال انجام است، اگرچه قطار مشهد - گرگان خود فقط يك قطعه از يك پروژه بزرگ است كه تا رشت ادامه مي‌يابد و به قطار تهران - قزوين - آستارا خواهد پيوست.

رييس جمهوري در ادامه اين جلسه در پاسخ به سووالي درباره برنامه هسته اي گفت : نظام سلطه اصلا نمي‌خواهد ايران بزرگ شده و با آنان در آنچه كه فقط عده خاصي در اختيار دارند شريك شود در حالي كه ملت ايران بزرگ است و اين ملت با بزرگان، دانشمندان و اختراعات و تمدن كهني كه داشته و دارد، كوچك نمي‌شود.

احمدي نژاد افزود : بحث هسته‌اي بزرگترين چالش سياسي ما بعد از انقلاب است كه قدرت‌هاي استكباري در اين راستا همه توان خود را به ميدان آورده و همه نظامات سلطه از جنگ رواني تا تحريم‌ها و تهديدهاي نظامي را به ميان آوردند اما ايستادگي بي‌نظير رهبري و ملت ما آنان را عقب زد.

وي ادامه داد : آنان طي اين سال‌ها دريافتند كه كاري از پيش نمي‌برند و بر اين اساس امروز رويكرد تعاملي در پيش گرفته‌اند و ما اكنون براي شكوفايي و توسعه آماده مي‌شويم.

رييس جمهوري گفت: در روابط بين‌الملل اصل بر تعامل سازنده و دوستي و ارتباط متقابل است و آنان به اين ضرورت رسيده‌اند كه بايد جايگاه بالاي ايران را در نظام جهاني به رسميت بشناسند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.